עוד 16 דברים שאני לא מבין*

15-300x74 1) אני לא מבין את המשמעות השלילית של הביטוי "רעה חולה". אם היא רעה, זה לא אמור להיות חיובי שהיא חולה? זה צריך להיות "טובה חולה". או "רעה בריאה", אני לא קטנוני.

2) אני לא מבין אנשים שיכולים להחזיק כלב ולא מחזיקים כלב.

3) ואני לא מבין אנשים שיכולים להחזיק חתול ומחזיקים חתול.

4) אני לא מבין למה נורא חשוב לנו שראש הממשלה יידע לנאום באנגלית, ולא חשוב לנו בכלל שהוא יידע לנאום בערבית.

5) אני לא מבין למה לא הופכים את כל החצרות בתל אביב לחניות. בסדר, נודניק, אז אצלכם ספציפית יש עץ שסק. אבל שאר התל אביבים מחזיקים בחצרות שלהם רק אטבים שנפלו מהחבל.

True-Detective-Episode-3-Bad-Men (1)

6) אני לא מבין איך אנשים לא קלטו את האובר־אקטינג של מתיו מקונוהיי לכל אורך העונה הראשונה של "בלש אמיתי". למען השם, הבנאדם יצק כל כך הרבה משמעות לאופן שבו ראסט יונק את הסיגריות שלו שסטניסלבסקי השתעל בקברו.

7) ואני לא מבין את הרעיון של גינה קהילתית. אם עוד לא צמחה כזאת בסביבתכם המיידית, אז זה עובד ככה: לוקחים גינה ציבורית או חלק ממנה, מחלקים את השטח לערוגות ומזמינים את תושבי האזור לאמץ ערוגה ולגדל בה מה שהם רוצים חוץ ממה שלא חוקי. נשמע מקסים, אני יודע. אבל בפועל זה אומר שמפקיעים שטח ציבורי מידי הציבור ומחכירים פיסות ממנו לבודדים, כי הערוגה שלך היא שלך: כמו שאף אחד אחר לא ישקה אותה בשבילך, ככה אני לא אמור לקטוף את הפלפלים שלך. אז בתכלס, גינה קהילתית פירושה שמעכשיו אסור לחברי הקהילה להסתובב בגינה הזאת (שלא לדבר על כלבי הקהילה. מי שלא ראה חובק עצים קולט פינצ'רית מעורבת שמרחרחת לו את הבזיליקום, לא ראה טבעוני זעמני). מה אני מפספס פה?

sheka-teka

8) אני לא מבין חברה שלפחות פעמיים בשנה ממליצה לצרכנים לצרוך כמה שפחות מהמוצר שלה. אבל זה בסדר, כי שאר הדברים שקשורים לחברת החשמל הם לגמרי הגיוניים.

9) אני לא מבין למה ילדים תמיד מניחים שילדים אחרים משקרים. יצא לי בטעות לצותת בכוונה לדיאלוגים של הבת שלי עם החברות שלה, וזה פשוט לא ייאמן איזה מידע נחשב חשוד בגיל שמונה־תשע. במו אוזניי שמעתי אותה טוענת "אמת דיברתי" על זה שהיא הלכה אתמול לסרט ("שקרנית"). בקניון ("כן בטח"). בשבע ("תישבעי").

10) שלא לדבר על הקטע שלהם עם להקליט מונולוגים בווטסאפ. מכירים את הסטייה החדשה הזאת? כשמתעורר הצורך להחליף אינפורמציה בכמות בלתי־קלידה, ילדינו לא מנהלים דיאלוג: הם מחליפים ביניהם הודעות קוליות חד־צדדיות. בעיניי זה מוזר בפני עצמו, אבל עוד יותר מוזר לגלות כמה מהר זה הכחיד אצלם את אמנות השיחה הטלפונית. הקטע הבא מבוסס על שיחה אמיתית:

– "הלו?".

– "היי זאת רונה".

– "הלו?".

-"בר?".

– "מי זאת?".

– "רונה".

– "מה?".

– "היי בר, זאת רונה".

– "רונה?"

– "היי".

-"זאת בר".

-"אני לא יכולה לדבר עכשיו".

– "הלו?".

– "טוב אז ביי".

11) אני  לא מבין למה הבת שלי לומדת תורה שלוש פעמים בשבוע ואנגלית רק פעם אחת. בעצם נכון, דברים כמו סנה בוער חשוב להטמיע מוקדם.

12) אני לא מבין למי מיועד הטקסט הבא:

20141225_104433

13) אני לא מבין בני 18 שמתכוונים להצביע ליכוד. הבית היהודי — מבין. יש עתיד — האמת, לא מבין, אבל לצורך הוויכוח. העניין הוא שבגיל 18 אתה אמור לשנות את העולם, לזעזע, לטלטל, להצטרף לדאע"ש. לא לתת את קולך לאדם שכבר בניינטיז ישב על משבצת הדוד המביך שלך.

14) אני לא מבין איך שזה שלאף אחד אין כסף לשום דבר. לא רק לאף אחד בארץ ולשום דבר בישראל: לכולם בכלל ולכלום בכלל. כאילו, אם הכל יקר מדי לכולם ואף אחד לא קונה, המחירים לא אמורים לרדת כדי שנחזור לקנות עד ששוב לא יהיה לנו כסף לשום דבר?

15) אני לא מבין למה המעצבת נעמה נחושתאי החליטה חד צדדית לשדרג לי את הבלוג. אבל היא בכל זאת עשתה את זה: פשוט באה בוקר אחד והודיעה שהיא עיצבה בשבילי Header חדש. אז עכשיו אתם יודעים מה הסיפור עם "החמישייה הקמרלינג" האלגנטי הזה שם למעלה.

16) והכי אני לא מבין איפה פרופ' אסא כשר כשצריך אותו. נגיד, אני מדווש באופניים אולד־סקול, בעלייה ובניגוד לכיוון התנועה שמראה החץ של שביל האופניים. מולי מגיע אחד על אופניים חשמליים. האם הוא צריך לסטות הצידה ולפנות לי את רוב השביל כי אני בעלייה על אופניים רגילים, או שאני צריך לפנות לו כי הוא נוסע בכיוון החץ? ואם במקרה דנן הוא זה שאמור לפנות לי — האם שמורה לי הזכות לעשות לו את הפרצוף של ה"ססס"? עם כל הכבוד לצה"ל, פרופ' כשר, מי שבאמת זקוק לקוד אתי זה רוכבי האופניים.

*"עוד" במובן שהפוסט הזה הוא המשך של זה  

תגובה אחת ל-“עוד 16 דברים שאני לא מבין*

  1. #12 מיועד לך, האיש שלוחץ על הכפתור כי הוא חושב שזה יגרום לרמזור להפוך לירוק

להשאיר תגובה

